04.12.2011 r.
PLANY REMONTOWE ŻSM NA 2012 r.
Pierwsze dwa miesiące IV kw to okres konsultacji prowadzonych przez służby Administracji Osiedlowych i Zarządu Spółdzielni z przedstawicielami samorządu spółdzielczego nad propozycjami do planu działań remontowych na 2012 r. Na listopadowym posiedzeniu Rady Nadzorczej przedłożone i skorygowane propozycje działań na 2012 r. zostały przyjęte do realizacji.
Prace remontowe w ŻSM prowadzone są w oparciu o środki finansowe gromadzone na funduszu remontowym z wpłat użytkowników lokali. Od miesiąca lutego 2011 r. odpis na fundusz remontowy zbieramy w opłatach za mieszkanie wynosi 1,23 zł/m2 p.u. i jest dzielony na fundusz remontowy nieruchomości budynkowych i fundusz remontowy nieruchomości wspólnych (na działania realizowane w obrębie osiedla).
Przy podziale na te dwie grupy środków uwzględniona została sugestia każdej służby administracji, by ze względu na specyfikę i potrzeby środki te dzielone były w każdej z nich w innych proporcjach.
Dlatego w Administracji „WSCHÓD”, mającej większe potrzeby remontowe w infrastrukturę osiedli odpis funduszu remontowego nieruchomości wspólnych wynosi 0,52 zł/m2 p.u. a na fundusz remontowy budynków 0,71 zł/m2 p.u.
Natomiast w Administracji „ZACHÓD” na fundusz remontowy nieruchomości wspólnych przeznacza się 0,42 zł/m2 p.u., zaś na fundusz. remontowy budynkowy 0,81 zł/m2 p.u.
Tam gdzie mieszkańcy budynku spłacają kredyt zaciągnięty na jego docieplenie
(w 2012r. będzie to 51 budynków) ich fundusz budynkowy jest pomniejszony o ratę spłaty kredytu wynoszącą 0,22 zł/m2 p.u.
W br. dwa z budynków ocieplonych (bl. 56 os. Żeromskiego ul. Leg. Polskich 74 i bl. 36
os. Żeromskiego ul. A. Struga 3) spłaciły swój kredyt i wpłacane na ten cel środki zostają od 1 stycznia 2012 r. przywrócone do funduszu remontowego nieruchomości budynkowych. Przybyły za to trzy nowe kolejne budynki , ocieplone w 2011 r..
I. Plan działań budynkowych na 2012 r. zakłada między innymi realizację:
1. Robót dachowych (pokrycia papą, smarowanie, remont kominów i obróbek
blacharskich) na 27 budynkach w obydwu administracjach na kwotę - 1,151 mln. zł. 2. Malowanie klatek schodowych w 7-u budynkach - 0,323 mln. zł.
3. Wymianę okien na klatkach schodowych w 11-u budynkach - 0,089 mln. zł
4. Remont balkonów i elewacji w 3-ech bud. os. Centrum - 0,255 mln. zł
5. Ocieplenie stropodachów w 6-ciu budynkach - 0,225 mln. zł
6. Wymiana drzwi wewnętrznych w wiatrołapach 4-ech bud. - 0,042 mln. zł
7. Wymiana okienek piwnicznych, wraz z remontem cokołów
i opasek na 5-ciu budynkach - 0,034 mln. zł
8. Wymiana podzielników kosztów ciepła (elektroniczne po
10-cio letnim okresie użytkowania) na 6-ciu bud. - 0,068 mln. zł
9. Wymiana rur wewnętrznych instalacji deszczowych w 3-ech
budynkach wysokich (W i T) - 0,026 mln. zł
10. Wymiana posadzek w klatkach schodowych w bud. 6B os. Piękna - 0,080 mln. zł
11. Remont naświetli w 2-ch bud. typu Czerskiego - 0,060 mln. zł
12. Przebudowa daszków wiatrołapów w bud. P.19 (os. Piękna) - 0,015 mln. zł
13. Wymiana zaworów podpionowych na instalacji c.o. w trzech
bud. wysokich os. Teklin - 0,030 mln. zł
14. Wykonanie izolacji przeciwwodnej piwnic w podtopionych
budynkach przy ul. Spółdzielczej 42 - 0,080 mln. zł
15. Remont pomieszczeń rozdzielaczy wraz z wymianą urządzeń
i instalacji w 4-ech bud. układu cieplnego W 30 - 0,100 mln. zł
16. Roboty alpinistyczne na budynkach (uszczelnianie złącz,
uzupełnianie kratek, roboty ziemne) - 0,030 mln. zł
17. Remont kominów w 2-ch bud. os. Żeromskiego - 0,010 mln. zł
18. Remont instalacji elektrycznej bud. Hot.-Rotacyjnego - 0,030 mln. zł
oraz inne prace.
Całość planowanych działań na ogólną kwotę - 2.844 mln. zł
II. Natomiast w planie działań na nieruchomościach wspólnych przewidziano między innymi realizację:
1. Remonty i modernizacje chodników przy 17-u budynkach
w obydwu administracjach - 0,463 mln. zł
2. Wykonanie nowych chodników przy budynkach W-9, T-10,11 i 12
w Administracji Wschód - 0,032 mln. zł
3. Remonty chodników wejściowych do budynków w tym pochylni
i schodów przed 17-oma budynkami. Remont skarpy przy bud. 6C - 0,346 mln. zł
4. Remonty i modernizacje dróg wewnątrz osiedlowych na wszystkich
osiedlach w tym kontynuacja drogi wzdłuż bl. 7 A,B T
i modernizacja drogi p.poż. przy bl. 18 W - 0,858 mln. zł
5. Remonty i modernizacje małej architektury (pergole, sprzęt zabawowy
barierki, śmietniczki - 0,200 mln. zł
oraz inne
Ogółem na kwotę - 1.973 mln. zł
III. Plan działań na instalacjach gazowych zakłada między innymi:
1. Prace konserwacyjne i dozór techniczny na wszystkich budynkach - 0,212 mln. zł
2. Wymiana armatury stożkowej na kulową wraz z wymianą instalacji
skręcanej na spawaną - 0,090 mln. zł
3. Remont instalacji w bud. 31 Teklin z przystosowaniem pod
system gazomierzy (II etap) - 0,060 mln. zł
oraz inne
IV. W planie działań na dźwigach przewidziano między innymi:
1. Bieżącą konserwację dźwigów - 0,114 mln. zł
2. Badania dozorowe Urzędu Dozoru Technicznego - 0,026 mln. zł
3. Prace remontowe wynikłe z zaleceń dozoru - 0,027 mln. zł
Kompletne plany techniczno-ekonomiczne na rok 2012 będą umieszczone na początku roku 2012 na stronie internetowej ŻSM www.zsm.net.pl.
I jeszcze jedna informacja. Od 2012 r. będziemy zwracali szczególną uwagę na poziom zadłużenia w opłatach mieszkańców poszczególnych budynków. Tam gdzie będzie on przekraczał dopuszczalne granice i tworzyć go będzie szersza grupa użytkowników lokali, będziemy odstępować od tej części planowanych działań remontowych w budynku, których wstrzymanie nie zagrozi bezpieczeństwu jego eksploatacji. Tego domagają się od nas nasi członkowie i przedstawiciele samorządu spółdzielczego. A mamy kilka budynków, gdzie poziom zadłużenia przekroczył kwotę 100 tys. zł.
Zarząd ŻSM